ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВЯЗКУ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ (на матеріалі дослідження школярів)

  • В. О. САВУЛЯК Рівненський державний гуманітарний університет
  • К. О. БАКУН Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: адаптація, соціалізація, соціально-психологічна адаптація, інтелект, соціальний інтелект, емоційний інтелект, комунікативна компетентність, періодизація психічного розвитку, підлітки, юнаки

Анотація

Статтю присвячено аналізу проблеми визначення сучасною психологічною наукою поняття «соціальний інтелект»; розглядається його співвіднесення із поняттями «інтелект» і «емоційний інтелект». Зазначено роль соціального інтелекту як чинника ефективності соціалізації та соціальної адаптації індивіда. Підкреслюється важливість докладного вивчення структури соціального інтелекту та особливостей його формування з урахуванням вікових особливостей психіки; аналізується взаємозв’язок рівня розвитку соціального інтелекту та окремих показників соціально-психологічної адаптації (на підставі результатів власного емпіричного дослідження на вибірці школярів підліткового і раннього юнацького віку).

Опубліковано
2019-03-06

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

##plugins.generic.recommendByAuthor.noMetric##